Nieuwe Markten: Fundamentele Risico’s En Verrassende Kansen

Nieuwe economische kansen worden vaak geassocieerd met technologische innovatie en markt deregulering, tenminste in de laatste paar decennia. De meeste kleine ondernemers moeten op deze markten concurreren zonder toegang tot veel fondsen of unieke technologische capaciteiten: hoe kunnen ze dat doen? Een goed begrip van de fundamentele risico’s en kansen onder het markt dereguleringsmodel en een goed gebruik van technologische middelen die weinig kosten zoals open source software en social media, zouden aan de basis kunnen liggen van uw eigen unieke antwoord op die vragen. Lees verder…

Lees verder!

New IPad & Apple’s Post PC Strategie

Apple onthulde gisteren de nieuwste IPad. Dit is van belang omdat Apple de tablet markt (100+ concurrerende apparaten) domineert met een bijna onvoorstelbaar marktaandeel van 62% en verwacht wordt dat dit verder zal stijgen. Apple definieert zichzelf bovendien als een Post-PC organisatie en ziet de IPad als zijn vlaggenschip nog voor zijn andere Post-PC producten: IPhone, IPod, (en Apple TV). Volgens Apple komt zijn gehele Post-PC strategie in de IPad samen. In dit blog ga ik niet in op de vraag of de nieuwe IPad een grootse prestatie is of zelfs revolutionair (“resolutionary” noemt Apple het apparaat zelf). In plaats daarvan ga ik de gemaakte veranderingen benutten om een glimp op te vangen van de achterliggende strategie van Apple en hoe het zichzelf als Post-PC organisatie definieert door die veranderingen aan de IPad.

Lees verder!

Hoe bereken ik ROI van SEA?

Wanneer je gaat investeren in SEA (zoekmachine advertenties), wil je natuurlijk wel graag weten wat je investering oplevert. Om dit vast te stellen bereken je de ROI (return on investment) voor je campagne.
De return on investment (ROI) is vrij eenvoudig te berekenen en helpt je de effectiviteit van je online advertentiecampagnes vast te stellen. Lees hier hoe je dat doet.

Lees verder!

Goed Slapen Nederland – Voorbeeld Case

Goed Slapen Nederland – Voorbeeldcase: ecommerce strategie voor retailers in slaapartikelen inclusief diverse responsive webwinkels met marketingintegratie. GSN is een merk in boxsprings en andere slaapartikelen. Lees alles over de online strategie die iMocial ontwikkelde om het merk en de dealers te ondersteunen.

Lees verder!

Gevangen In Een Cocon? De Impact Van Social Search

Recent is een debat losgebarsten over de impact van zoek algoritmes die persoonlijke voorkeuren filteren op de zoekresultaten die verschillende individuen krijgen in schijnbaar universele zoekmachines zoals Google en Bing. Dit soort zoek algoritmes leert van ons online zoekgedrag en zal in de loop van de tijd de zoekresultaten steeds verder aanpassen aan onze voorkeuren zodat het geheel van de resultaten uiteindelijk per individu significant zal verschillen. Als alle zoekmachines dit zouden doen, zal volgens deze argumentatie, uiteindelijk ieder van ons gevangen zijn in een informatie-bubble die gedetermineerd is door hetgeen de algoritmes waarnemen als onze voorkeuren. Maar wat als we ook rekening houden met de effecten van social en local naast die van persoonlijke zoek algoritmes? Lees verder…

Lees verder!

De 10+ Beste Gratis Twitter Analytics Tools

Wilt u serieus bezig gaan met Twitter als marketing tool? Wilt u meten hoeveel impact een onderwerp heeft op Twitter? Of bent u alleen nieuwsgierig naar uw eigen “performance” op Twitter of die van iemand anders? In dit blog vindt u de beste gratis services om topics, followers, retweets en nog veel meer te meten en te analyseren. Een aantal van deze services biedt u bovendien een aantal zeer bruikbare tools en widgets om te integreren in uw site of blog. Lees verder…

Lees verder!