Pinterest Marketing: Waarom (niet) ?

Pinterest is een van de snelst groeiende social media netwerken ter wereld. Wat het onderscheidt van andere netwerk sites is zijn grafische interface. Gebruikers delen plaatjes door ze op prikborden te prikken rond specifieke thema’s. Aan ieder plaatje kunnen tekst, tags en een internet adres toegevoegd worden maar de algehele indruk van de site is dat hij om afbeeldingen draait. Sinds zijn start is Pinterest’s userbase ongelofelijk snel gegroeid tot tientallen miljoenen trouwe “pinners” wereldwijd. Waarom Is Pinterest populair bij marketeers en wanneer heb je er daadwerkelijk zelf iets aan?

Lees verder!

360 Graden Panorama’s Op Je Site In 3 Stappen

Leer hoe je in 3 eenvoudige stappen 360 graden foto’s op je website kunt laten zien. Bezoekers zijn er dol op en het kan goed zijn voor je SEO. In dit artikel krijg je snel overzicht op de drie stappen die nodig zijn om panorama’s te maken, te exporteren naar verschillende embedable formaten en te laten zien op je Wordpress site. Ook vind je hier een korte bespreking van een aantal populaire en experimentele oplossingen en hoe ze zich verhouden tot browsers en (mobiele) apparaten waarop je bezoekers je panorama willen bekijken.

Lees verder!

5 Facebook Fanpage Design Tips

As many of you have experienced, Facebook has implemented it’s so called timeline design first on the personal profile and since this month also on fanpages.This means that in order to have an effective fanpage for your brand, service or community, you should design it in such a way that it uses the timeline to it’s advantage. Here are 5 design tips for your fanpage in the new layout. Read more…

Lees verder!

New IPad & Apple’s Post PC Strategie

Apple onthulde gisteren de nieuwste IPad. Dit is van belang omdat Apple de tablet markt (100+ concurrerende apparaten) domineert met een bijna onvoorstelbaar marktaandeel van 62% en verwacht wordt dat dit verder zal stijgen. Apple definieert zichzelf bovendien als een Post-PC organisatie en ziet de IPad als zijn vlaggenschip nog voor zijn andere Post-PC producten: IPhone, IPod, (en Apple TV). Volgens Apple komt zijn gehele Post-PC strategie in de IPad samen. In dit blog ga ik niet in op de vraag of de nieuwe IPad een grootse prestatie is of zelfs revolutionair (“resolutionary” noemt Apple het apparaat zelf). In plaats daarvan ga ik de gemaakte veranderingen benutten om een glimp op te vangen van de achterliggende strategie van Apple en hoe het zichzelf als Post-PC organisatie definieert door die veranderingen aan de IPad.

Lees verder!

Slimme Social Media Marketing (2 Inspirerende Voorbeelden)

Twee bedrijven die social media gebruikers op creatieve wijze weten te bereiken zijn: Gilt.com en American Express. Om dit te bereiken zijn ze partnerships aangegaan met leidende social media platforms en hebben ze userdata gebruikt om op interessante nieuwe manieren kortingen aan te bieden aan intensieve gebruikers van social media. Wat is hun geheim?

Lees verder!