Online Vergelijker Business Case
Business Case
Verslademarkt is een inkoopcollectief voor energie en andere diensten. Het is primair gericht op zakelijke deelnemers maar heeft ook een grootzakelijk- en consumentenaanbod.
Door de kracht van het collectief profiteren deelnemers van een inkoopvoordeel.
Naast het telefonische aanbod is dankzij iMocial ook een online aanbod gerealiseerd met de bijbehorende strategie.
De achterliggende organisatie was eerder primair gericht op telefonische dienstverlening.
Dankzij de samenwerking met iMocial is hieraan een online component toegevoegd die het hoofdproces versterkt tegen relatief lage kosten.
Dit is mogelijk door gebruik te maken van open source technologie en social media in plaats van duurdere alternatieven.
Referentie
Zeer bij-de-tijdse online specialist
“Job is een ideeënrijke, zeer bij-de-tijdse online specialist. Met een goed inlevingsvermogen in zowel opdrachtgever als doelgroep is hij in staat een mooie match tussen beide tot stand te brengen en de boodschap maximaal te doen landen. Hij overziet daarbij het hele online communicatiespectrum, alle media en alle ‘dragers’: woord, beeld, geluid, beweging, etc. Vaak kan hij daarin zelf inspirerende bijdragen leveren en anders weet hij in zijn netwerk de ideale invulling te vinden. Zo komt tot stand wat we uiteindelijk allemaal willen: traffic en met name CONVERSIE!”
iMocial strategie voor Verslademarkt
Branding en huisstijl
Logo ontwerp
Op basis van de wensen van de klant is een logo ontworpen dat de kracht van het collectief verbeeldt bij het behalen van prijsvoordelen ten opzichte van de “markt”. Het collectief wordt gepersonifieerd door een vriendelijke dame. De kracht van het collectief door een angstwekkend grote hamer die ze vasthoudt en waarmee ze de “markt” te lijf gaat. Een en ander vorm gegeven in een logo ontwerp met een klare lijn.
Geanimeerd logo
Het dynamische karakter van dit logo, leent zich uitstekend voor animatie.
Om deze reden heeft iMocial een bewegende versie van het logo ontwikkeld.
Hierin kun je zien dat de dame / het collectief daadwerkelijk slaat met de hamer.
Animaties
Een logische volgende stap vormt de animatie waarin allerlei onaangename aspecten van de energiemarkt zoals “kleine lettertjes” etc. kapotgeslagen worden met de hamer.
Ook is een filmpje ontwikkeld waarin een voice over aan de hand van een animatie uitlegt wat de voordelen zijn voor deelnemers aan het collectief.
Website Inkoopcollectief
De huisstijl eenmaal uitgewerkt, vormde de basis voor een website waarop deelnemers zich aan kunnen melden voor het collectief en gebruik kunnen maken van specifieke aanbiedingen of om advies kunnen vragen via uitgebreide contactmogelijkheden waaronder:
- Online vergelijkers;
- Leadformulieren;
- Contactformulieren
- Bel me nu opties
- Telefoon
- Chat
Accountpagina
Deelnemers hebben een eigen accountpagina waarin ze aankopen en gegevens kunnen beheren.
Online aanbod op maat
Het hart van de site vormen de custom formulieren met steeds nieuwe aanbiedingen op maat. Deelnemers kunnen hier na vergelijking op basis van voorkeuren zelf een energiecontract afsluiten.
Leadgeneratie website
Alle formulieren van de site zijn gekoppeld aan een achterliggend proces dat aanvragen naar de juiste medewerkers geleidt die deze in een overzicht gepresenteerd krijgen.
Naast ingevulde formulieren betreft het hierbij ook automatische herkenning van zakelijke bezoekers aan de website met mogelijkheden om deze leads te kwalificeren.
Social media strategie
Social media marketing : met behulp van de ontwikkelde video’s en graphics zijn diverse social media campagnes gevoerd gericht op het invullen van een aanvraag formulier voor een gesprek met telefonische adviseurs.
Daarnaast zijn op de Facebook fanpage diverse prijsvragen geplaatst waarbij incentives werden weggegeven aan deelnemers met de leukste antwoorden op de vraag en aan nieuwe deelnemers en Facebook fans.
Bloggen en contentmanagement en marketing
Contentmarketing : de site is steeds voorzien van nieuwe content in de vorm van blogs over ontwikkelingen op met name de energiemarkt, nieuwe contentpagina’s en vergelijkers.
Datamanagement
De via de website en middels aankopen gegenereerde klantgegevens, zijn op basis van selecties en beheer ingezet voor telefonische – en persoonlijke verkoop.
Nieuwsbrief en emailmarketing
Via de website zijn optin adressen verzameld. Aan deze abonnees is maandelijks een emailnieuwsbrief verzonden met energienieuws, nieuwe diensten en aanbiedingen. Email templates en het beheer van de achterliggende data beheren hoort ook bij onze email – en nieuwsbriefmarketing diensten.
Hosting en onderhoud
De site is voorzien van een robuuste architectuur en gehost op een platform dat snelheid en een goede werking garandeert. Naast de content is ook de techniek up to date gehouden volgens een vast schema voor hosting en onderhoud.