The Vocalist Studio – Voorbeeld Case
The Vocalist Studio – Voorbeeld Case: TVS (of te wel: The Vocalist Studio) is een internationale organisatie van zang instructeurs, opgericht door de wereldwijd bekende zang expert Robert Lunte. Om Robert en zijn grote team van internationale voice coaches te helpen om een wereldwijde online presence neer te zetten en de TVS methode over de wereld te verspreiden, heeft iMocial meerdere websites met geavanceerde mobiele- en ecommerce functionaliteit gebouwd. TVS heeft meerdere jaren op rij zijn online revenue verdubbeld. Hieronder treft u een aantal voorbeelden van dingen die iMocial gedaan heeft om bij te dragen aan dit succes:
Toen ik Robert Lunte, founder/CEO van The Vocalist Studio voor het eerst ontmoette, had hij een mooi product: een boek (The Four Pillars Of Singing), waarin zangers wordt geleerd hoe ze hun zangprestaties en bereik dramatisch kunnen verbeteren, met een aantal DVD’s en CD’s waarin hij zijn revolutionaire techniek zelf demonstreert. Ook had hij een aantal WordPress websites voor het TVS merk en voor verschillende vocal coaches / franchise nemers in Europa.
iMocial eCommerce Strategie Voor TVS
De vraag waar Robert mij mee benaderde was om een sterke ecommerce aanwezigheid te creëren. Om dit te bereiken, vergeleek ik diverse ecommerce platforms en zette in een compact rapport de voor en nadelen uiteen van ieder van die platforms. Op basis hiervan selecteerde hij een CMS en bouwde ik de site (thevocaliststudiostore.com) voor hem. In de loop van de tijd hebben we de mogelijkheden van de online winkel verder uitgebreid met zaken als:
- Een gekoppelde winkel op zijn Facebook Fanpage (zowel als de Fanpage zelf);
- Product- en Categorie pagina’s met geoptimaliseerde teksten, video’s, foto-galleries, geavanceerde velden met aanvullende info (ISBN, SKU etc.);
- Een affiliate programma met banner ads en correct opgezette betalingsinstellingen en affiliate percentages;
- Integratie met services en sharing tools van derden zoals: Google analytics, Google maps, Twitter, Facebook, reviews en meer;
- Integratie met andere belangrijke sites van Robert Lunte en/of The Vocalist Studio;
- Beveiligingsinstellingen voor privacy en betalingsmethoden en andere garanties en certificaten zoals: SSL, Trustee en meer;
- Special deals, page peels en andere marketing tools en instellingen waaronder ook integratie met Shopping Engines zoals Google Shopping, Bing en anderen;
iMocial Content – & Mobiele Strategie Voor TVS
Robert heeft ook een aantal content websites waaronder: thevocaliststudio.com. In de loop der jaren heeft iMocial hem geadviseerd over steeds nieuwe verbeteringen en upgrades van de functionaliteit van zijn sites terwijl hun aantal groeide tot het punt dat het een meertalige wereldomspannend geheel werd, inclusief: Franse, Spaanse, Italiaanse, Nederlandse, Chinese, Brits-Engelse en Duitse websites. Maar ook gerelateerde sites waaronder Seattle Voice Training, TVS Masterclasses, TVS Certified Instructors en meer. Om deze sites verder te versterken, naast het bouwen van nieuwe sites, werden continu verbeteringen aangebracht, waaronder:
- Gebruik en optimalisatie van professionele CSS thema’s;
- (Her)schrijven van content voor betere SEO en conversie en verspreiding over zoekmachines en social media;
- Creëren van nieuwe meertalige sites en het assisteren van de verantwoordelijken voor ieder taalgebied bij het aanpassen en vertalen van de content;
- Optimalisatie van social media -, media -, veiligheids – en contact opties, inclusief een interactieve kalender;
- Optimalisatie van gebruiksvriendelijkheid en conversieverhoging;
- Ontwerp en implementatie van mobiele versies van iedere site inclusief een IPhone – en IPad app;
De iMocial Consultancy Methode
Wat zou ik doen als het mijn site was?
De acties hierboven zijn maar enkele praktische voorbeelden van de dingen die iMocial doet en heeft gedaan voor Robert Lunte en The Vocalist Studio. Ik zou meer voorbeelden kunnen noemen maar het belangrijkste is dat iMocial meerjarig actief meedenkt en doet, als een volwaardig partner voor The Vocalist Studio, door continu verbeteringssuggesties te doen, trends te signaleren en kritisch te kijken naar content en de bijbehorende processen. Dit omvat uitgebreide research, advies, planning en implementatie binnen budget en tijd. De centrale vraag:”Wat zou ik doen als het mijn site was?” vat alle mogelijke verbeteringen die ik hier zou kunnen opnoemen samen. Als deze mentaliteit je bevalt: neem dan contact op met iMocial voor het maken van een afspraak of voor meer informatie over iMocial internet en marketing consultancy services.
Dit Is Wat Robert Lunte, Founder/CEO Van TVS
Zegt Over iMocial Consultancy Services
“Job Folbert van iMocial was ontzettend behulpzaam in het focussen van onze strategie voor – en het implementeren van noodzakelijke veranderingen aan bijna al onze vele websites voor vocalisten. Hij hielp met advies, herontwerp, en nieuw te bouwen sites waaronder community sites, blogs, winkelwagentjes, directory sites, affiliate programma’s, forums, email campagne management, databases, mobiele sites en met de integratie met social media zoals Twitter, Facebook en andere third party services waaronder Google Analytics. Dit alles tegen een ongelofelijke prijs/kwaliteitverhouding.
Job is een geweldige project manager die altijd bereid is alles te doen dat nodig is. Hij stelt persoonlijk belang in je bedrijf en je succes. Job vind dat een project niet compleet is tot het naar volle tevredenheid van zijn client is afgerond.
Een ander aspect dat ik echt waardeer aan werken met Job is dat hij zeer professionele research produceert over mogelijke oplossingen voor je bedrijf en die presenteert op een georganiseerde en samenhangende wijze, wat het makkelijker maakt om een oplossing te kiezen voor je bedrijf. Job doet niet alleen het werk maar ook de research, het is echt geweldig.
Ik beveel zijn diensten en iMocial aan iedereen aan die zeker wil zijn dat iets grondig uitgevoerd wordt zonder teleurstellingen.”
Service Categorie: IT Consultant
Voor het eerst ingehuurd: 2010 (meer dan eens ingehuurd)
Top Kwaliteiten: Vriendelijk, Goede Prijs/Kwaliteit Verhouding, Creatief