Pinterest Marketing: Waarom (niet) ?

Pinterest is een van de snelst groeiende social media netwerken ter wereld. Wat het onderscheidt van andere netwerk sites is zijn grafische interface. Gebruikers delen plaatjes door ze op prikborden te prikken rond specifieke thema’s. Aan ieder plaatje kunnen tekst, tags en een internet adres toegevoegd worden maar de algehele indruk van de site is dat hij om afbeeldingen draait. Sinds zijn start is Pinterest’s userbase ongelofelijk snel gegroeid tot tientallen miljoenen trouwe “pinners” wereldwijd. Waarom Is Pinterest populair bij marketeers en wanneer heb je er daadwerkelijk zelf iets aan?

Lees verder!

Ontsluit Het Social Media Sales Potentieel Van Uw Organisatie

Professioneels beschikken over veel gespecialiseerde informatie die “opgesloten”zit in de interne organisatie en niet toegankelijk is voor derden. Deze kennis zou veel productiever ingezet kunnen worden dan nu het geval is bij veel organisaties. Lees een aantal praktische suggesties om de commerciële waarde van deze kennis te ontsluiten en uw prospects en klanten meerwaarde te bieden.

Lees verder!

Online Vergelijker Voorbeeld Case

iMocial ontwikkelde een online strategie en website voor Verslademarkt. In de Online vergelijker business case lees je alles over de ontwikkeling van deze online vergelijker en de bijbehorende strategie door iMocial.

Lees verder!

Nieuwe Markten: Fundamentele Risico’s En Verrassende Kansen

Nieuwe economische kansen worden vaak geassocieerd met technologische innovatie en markt deregulering, tenminste in de laatste paar decennia. De meeste kleine ondernemers moeten op deze markten concurreren zonder toegang tot veel fondsen of unieke technologische capaciteiten: hoe kunnen ze dat doen? Een goed begrip van de fundamentele risico’s en kansen onder het markt dereguleringsmodel en een goed gebruik van technologische middelen die weinig kosten zoals open source software en social media, zouden aan de basis kunnen liggen van uw eigen unieke antwoord op die vragen. Lees verder…

Lees verder!

New IPad & Apple’s Post PC Strategie

Apple onthulde gisteren de nieuwste IPad. Dit is van belang omdat Apple de tablet markt (100+ concurrerende apparaten) domineert met een bijna onvoorstelbaar marktaandeel van 62% en verwacht wordt dat dit verder zal stijgen. Apple definieert zichzelf bovendien als een Post-PC organisatie en ziet de IPad als zijn vlaggenschip nog voor zijn andere Post-PC producten: IPhone, IPod, (en Apple TV). Volgens Apple komt zijn gehele Post-PC strategie in de IPad samen. In dit blog ga ik niet in op de vraag of de nieuwe IPad een grootse prestatie is of zelfs revolutionair (“resolutionary” noemt Apple het apparaat zelf). In plaats daarvan ga ik de gemaakte veranderingen benutten om een glimp op te vangen van de achterliggende strategie van Apple en hoe het zichzelf als Post-PC organisatie definieert door die veranderingen aan de IPad.

Lees verder!

Mobiele Site? Stel jezelf eerst deze 7 vragen (paper)

Welke factoren zou u in overweging moeten nemen voor u een mobiele oplossing kiest? Hieronder kunt u een mini-paper downloaden met een aantal belangrijke vragen en antwoorden. Het bevat bovendien een uitgebreide benchmark van 12 mobiele oplossingen. Een aantal van deze oplossingen is speciaal ontwikkeld voor WordPress. Anderen zijn breder toepasbaar. De mobiele oplossingen zijn gebenchmarked op kosten, technologie en vele andere factoren. In het paper vindt u een rangschikking van een groot aantal belangrijke opties zoals: populaire plugins, Saas oplossingen, server based oplossingen, platforms om apps te bouwen en oplossingen om mobiele versies van uw site te maken. En nog veel meer. Lees verder…

Lees verder!