Social Media Users: Types, Age, Gender, Country

Recent surveys by Forrester and ComScore can teach us interesting things about the usage and worldwide distribution of social media. Forrester has mapped age, country and gender across seven types of social media users they’ve defined. ComScore has mapped social media penetration in world wide markets. Find out more: what social media user type are you? What types are dominant in your market or demographic?

Lees verder!

Slimme Social Media Marketing (2 Inspirerende Voorbeelden)

Twee bedrijven die social media gebruikers op creatieve wijze weten te bereiken zijn: Gilt.com en American Express. Om dit te bereiken zijn ze partnerships aangegaan met leidende social media platforms en hebben ze userdata gebruikt om op interessante nieuwe manieren kortingen aan te bieden aan intensieve gebruikers van social media. Wat is hun geheim?

Lees verder!

Pinterest Marketing: Waarom (niet) ?

Pinterest is een van de snelst groeiende social media netwerken ter wereld. Wat het onderscheidt van andere netwerk sites is zijn grafische interface. Gebruikers delen plaatjes door ze op prikborden te prikken rond specifieke thema’s. Aan ieder plaatje kunnen tekst, tags en een internet adres toegevoegd worden maar de algehele indruk van de site is dat hij om afbeeldingen draait. Sinds zijn start is Pinterest’s userbase ongelofelijk snel gegroeid tot tientallen miljoenen trouwe “pinners” wereldwijd. Waarom Is Pinterest populair bij marketeers en wanneer heb je er daadwerkelijk zelf iets aan?

Lees verder!

Ontsluit Het Social Media Sales Potentieel Van Uw Organisatie

Professioneels beschikken over veel gespecialiseerde informatie die “opgesloten”zit in de interne organisatie en niet toegankelijk is voor derden. Deze kennis zou veel productiever ingezet kunnen worden dan nu het geval is bij veel organisaties. Lees een aantal praktische suggesties om de commerciële waarde van deze kennis te ontsluiten en uw prospects en klanten meerwaarde te bieden.

Lees verder!

Online Vergelijker Voorbeeld Case

iMocial ontwikkelde een online strategie en website voor Verslademarkt. In de Online vergelijker business case lees je alles over de ontwikkeling van deze online vergelijker en de bijbehorende strategie door iMocial.

Lees verder!