X

Social Media Integreren In MS Outlook met Social Connector

Social Media Accounts In MS Outlook

Microsoft producten zijn de afgelopen tijd grootschalig opengesteld voor social media diensten van derden. Zo kunt u Outlook 2010 op nieuwe en interessante manieren gebruiken om social media account informatie van uw contacten weer te geven bij iedere email. Social media activiteiten van uw contactpersoon worden bijvoorbeeld direct weergegeven bij emails van die persoon.

Deze functionaliteit is zelfs backwards compatible met Outlook 2003 en 2007.
Om deze handige tools te activeren in uw Outlook installatie moet u twee dingen doen:

Wat Moet Ik Doen?

1.Haal de Outlook Social Connector op. Volg de instructies en installeer de plugin. Zorg dat u de juiste plugin download voor uw 32 of 64 bits installatie. Onderstaand treft u de link voor een 32 bits versie van de plugin:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=B638CC14-11E5-448A-B5A6-4F553CE81B94

2. Selecteer de plugins voor de sociale netwerken van uw keuze om aan Outlook toe te voegen (LinkedIn,MySpace, WinLive Messenger, Facebook) door op de bijbehorende icoontjes te klikken. Hierdoor opent u een download pagina met verdere instructies om ieder van deze plugins toe te voegen.Zorg dat u de juiste plugin download voor uw 32 of 64 bits installatie. Voor meer plugins dan de geboden selectie op de Microsoft site, kijkt u op de plugin pagina’s van die netwerken zelf. (Xing bijvoorbeeld heeft ook een dergelijke plugin).

http://office.microsoft.com/en-gb/outlook/outlook-social-connector-partner-listing-FX101812910.aspx?CTT=5&origin=HA010361857

Indien u een ontwikkelaar bent die zelf een plugin voor Outlook wil ontwikkelen, volg dan deze link:

http://blogs.msdn.com/b/outlook/archive/2009/11/19/developing-a-provider-for-the-outlook-social-connector.aspx

Wat zijn uw favoriete (social media) plugins voor Microsoft producten en/of Outlook?

Job Folbert :Online consultant iMocial. Internet adviseur Job Folbert gelooft in persoonlijk en betrokken advies: meedenken met de specifieke omstandigheden van iedere ondernemer. Wat voor doelen heb je met je website? Waar staat de website in verhouding tot je overige distributiekanalen? Hoe kun je het beste profiteren van nieuwe mogelijkheden in de markt en welke technologie past daarbij binnen jouw budget?

Deze site gebruikt cookies ter verbetering van de dienstverlening. Door de site te gebruiken stem je hier impliciet mee in.