X

Digg this: Digg Blijft Irriteren Door Voor Je Te "Posten"

Het Nieuwe Digg Blijft Irriteren

Bookmark service Digg heeft onlangs zijn site een grondige vernieuwing laten ondergaan met mooie nieuwe functionaliteit die er een completer platform van maakt. Zoals gerapporteerd in dit blog, gaat de verandering ook gepaard met een aantal nieuwe irritante eigenschappen.

Het blijkt dat er meer is om rekening mee te houden wanneer u het nieuwe Digg gebruikt:

Auto-posting In Uw Naam

De nieuwe irritatie draait voornamelijk om voorgeselecteerde bedrijfsprofielen die u kunt volgen. Wanneer u voor de eerste keer inlogt in het nieuwe Digg, doet het suggesties voor te volgen (gesponsorde) profielen.Een van de eerste merkwaardige zaken is dat het vrijwel onmogelijk is meer dan een bepaald aantal van dergelijke profielen te volgen. De reden achter dit mysterie wordt vermoedelijk duidelijk wanneer u vervolgens Digg toevoegt aan andere profielen. Wanneer u bijvoorbeeld inlogt op uw WinLive profiel: opeens blijken (in ons geval) honderden items in uw naam te worden gepost die te herleiden zijn naar de te volgen profielen die u heeft geselecteerd in Digg.

Beste Digg: Wij Zijn Geen Drones

Bedankt Digg, dat jullie mij als een hersenloos onderdeel van jullie marketing machine zien wiens voorkeuren kunnen worden genegeerd om een dienst te verlenen aan een paar grote bedrijven. Wanneer jullie voor mij posten in zinnetjes met de opbouw:”y…vindt verhaal x leuk.” gaan jullie echt een stapje te ver! Ik (y) vond dat verhaal (x) helemaal niet leuk! Laat staan die andere paar honderd verhalen. Ik heb alleen een bedrijfsprofiel gevolgd dat mij interessant leek en nam aan dat het aan mij is te bepalen welke items ik Digg, leuk vind of post.

Samenvatting

Samengevatte Digg Irritaties:

  • Vreemde beperkingen in te volgen profielen
  • Bijzondere privileges voor gesponsorde profielen
  • Uiterst vreemde houding ten aanzien van persoonlijke voorkeuren
  • Auto-“posting/liking” in naam van gebruikers
  • Deleten van historische bookmarks van gebruikers (zoals beschreven in een eerder blog)

 

Job Folbert :Online consultant iMocial. Internet adviseur Job Folbert gelooft in persoonlijk en betrokken advies: meedenken met de specifieke omstandigheden van iedere ondernemer. Wat voor doelen heb je met je website? Waar staat de website in verhouding tot je overige distributiekanalen? Hoe kun je het beste profiteren van nieuwe mogelijkheden in de markt en welke technologie past daarbij binnen jouw budget?

Deze site gebruikt cookies ter verbetering van de dienstverlening. Door de site te gebruiken stem je hier impliciet mee in.