X

De 10+ Beste Gratis Twitter Analytics Tools

Serieuze Twitter Tools

Wilt u serieus bezig gaan met Twitter als marketing tool? Wilt u meten hoeveel impact een onderwerp heeft op Twitter? Of bent u alleen nieuwsgierig naar uw eigen “performance” op Twitter of die van iemand anders? In dit blog vindt u de beste gratis services om topics, followers, retweets en nog veel meer te meten en te analyseren. Een aantal van deze services biedt u bovendien een aantal zeer bruikbare gratis twitter analytics tools en widgets om te integreren in uw site of blog.

1.Trendistic

http://www.trendistic.com

Het meten en volgen van de impact van een topic over een bepaalde tijdsperiode is eenvoudig met Trendistic. U kunt eenvoudig dynamische grafieken aanmaken die de impact van een topic voor u volgen en dynamisch updaten. Heel handig als u bijvoorbeeld een dashboard over een topic wilt maken en u kunt zoveel steekwoorden gebruiken als u wilt. Ook kunt u mooie statische grafieken maken voor uw blog of webpagina.

2.TwitterAnalyzer

[No longer active]

Dit is een uitsekende tool als u de gebruikersgegens van u zelf of een andere Twitter gebruiker wilt bekijken op een niveau dat de standaard data over populariteit en volume overstijgt. TwitterAnalyzer toont data en grafieken over: Tweets, chats, popluariteit, en reach maar ook: de meest populaire onderwerpen, hashtags, links en ook interessant: de (Twitter-) apps die iemand gebruikt. Bovendien vindt u hier geavanceerde data over hun vrienden, topics die hen interesseren en groepen of beroepen waar zij mee verbonden zijn.

3.TweetStats

http://tweetstats.com

TweetStats is een zeer complete tool die grafieken genereert op basis van uw Twitter gebruikersnaam over: gemiddeld aantal tweets per dag, op welke tijdstippen u het meest tweet,op wiens tweets u reageert en welk percentage van uw teets replies zijn, welke apps u gebruikt enwiens tweets u retweet. Ook geeft TweetStats informatie over de meest populaire topics, meest actieve gebruikers en Twitter tools op een bepaalde dag.

4.Twitter Search (Advanced)

http://search.twitter.com/advanced

Met Twitter Search in de Advanced modus kunt u topics en Twitter gebruikers vinden en de data met een groot aantal verschillende opties bewerken.

5.TwitterCounter

http://twittercounter.com

Volg key performance indicators gebaseerd op Twitter gebruikersnaam zoals: aantallen Tweets, volgers en meer. TwitterCounter doet zelfs een voorspelling over hoe lang u er voor nodig zult hebben een bepaald aantal volgers te bereiken. Bovendien kunt u een handige widget installeren op uw site die bezoekers uitnodigt te interacteren met uw Twitter account en hun data toont. Op de TwitterCounter website kunt u zich ook aanmelden voor een service om via email te tweeten en kunt u uw volgers weergeven op een kaart.


Een aantal andere sites lijkt gebaseerd te zijn op de service van TwitterCounter, inclusief:
http://twitaholic.com/ die een lijst met de meest invloedrijke Twitter accounts bijhoudt..

6.TwitterGrader

http://twittergrader.com

marketing bureau Hubspot biedt een groot aantal tools om uw prestaties op het web in het algemeen en op diverse social media in het bijzonder te meten en verbeteren. Deze tools benchmarken uw accounts tegen die van vergelijkbare gebruikers. Een van deze tools heet TwitterGrader en is focust op uw Twitter account. De tool geeft niet alleen data zoals aantallen volgers, topics, tweets etc. maar doet bovendien suggesties om de impact van uw Twitter gebruik te verhogen. Ook kunt u historische grafieken bekijken van uw aantallen volgers vanaf het begin en bekijken hoe het anderen die op dezelfde dag een account openden in dit opzicht is vergaan.

Hubspot biedt u bovendien een handige Twitter for business download:
http://www.hubspot.com/twitter-for-business-marketing-kit

7.Klout

http://klout.com

Klout meet en analyseert uw Twitter en Facebook gebruiksgegevens en vergelijkt die met een benchmark en met de gebruiksgegevens van uw vrienden wat betreft: reach, netwerk, invloed (=”klout”), amplificatie en meer en deelt u dan in als een bepaald “type” gebruiker.

8.TwitterYam

http://tweetyam.com

Als u wilt weten wat al uw activiteiten op Twitter nu eigenlijk waard zijn in financieel opzicht, dan kunt u TwitterYam uw account laten waarderen. Ook voegt TwitterYam een sociaal element toe : u kunt de accounts van andere Twitter gebruikers evalueren en zij die van u. TwitterYam biedt ook een handige manier om Twitteraars met vergelijkbare interesses te vinden gebasserd op een aanbeveling of door onderwerpen te kiezen.

9.TweetValue

http://tweetvalue.com

Een site die ook de waarde van uw Twitter account berekent is TweetValue. Hier kunt u bovendien een backup van uw Twitter account maken naar email en leuke custom Twitter Follow me knoppen vinden zoals deze:

10.FormULists

http://formulists.com

Wilt u weten wie u ge-“unfollow”-ed heeft op Twitter? FormULists maakt lijsten voor u en bewaart die voor u.

Andere populaire op Twitter gebaseerde sites:

http://tweetmeme.com/
http://www.twellow.com/

Minder Geweldig

De volgende Twitter Tools vond ik persoonlijk minder interessant maar wellicht heeft u een andere mening:

http://www.twitalyzer.com/
http://www.twitgraph.com/
http://twitterposter.com/

Mogelijk veroorzaakt door Twitter’s recente updates aan de eigen site, lijken de volgende tools/sites niet langer te werken:

http://www.tweetvolume.com/
http://twitnest.appspot.com
repeets.com [No longer active]
http://twinfluence.com/
http://twittermeter.com/

Statistieken Over Twitter

Als u eigenlijk op zoek was naar statistieken over Twitter: hier is een aantal interessante InfoGraphics en gerelateerde artikelen over Twitter verkeer, gebruikersaantallen, financiele waardering etc:

http://www.digitalbuzzblog.com/infographic-twitter-statistics-facts-figures/
http://www.huffingtonpost.com/2010/04/14/twitter-user-statistics-r_n_537992.html
http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/6050/The-Ultimate-List-100-Twitter-Statistics.aspx
http://www.sysomos.com/company/reports-and-whitepapers/
http://socialmediastatistics.wikidot.com/twitter

Job Folbert :Online consultant iMocial. Internet adviseur Job Folbert gelooft in persoonlijk en betrokken advies: meedenken met de specifieke omstandigheden van iedere ondernemer. Wat voor doelen heb je met je website? Waar staat de website in verhouding tot je overige distributiekanalen? Hoe kun je het beste profiteren van nieuwe mogelijkheden in de markt en welke technologie past daarbij binnen jouw budget?

Deze site gebruikt cookies ter verbetering van de dienstverlening. Door de site te gebruiken stem je hier impliciet mee in.