Gevangen In Een Cocon? De Impact Van Social Search

Recent is een debat losgebarsten over de impact van zoek algoritmes die persoonlijke voorkeuren filteren op de zoekresultaten die verschillende individuen krijgen in schijnbaar universele zoekmachines zoals Google en Bing. Dit soort zoek algoritmes leert van ons online zoekgedrag en zal in de loop van de tijd de zoekresultaten steeds verder aanpassen aan onze voorkeuren zodat het geheel van de resultaten uiteindelijk per individu significant zal verschillen. Als alle zoekmachines dit zouden doen, zal volgens deze argumentatie, uiteindelijk ieder van ons gevangen zijn in een informatie-bubble die gedetermineerd is door hetgeen de algoritmes waarnemen als onze voorkeuren. Maar wat als we ook rekening houden met de effecten van social en local naast die van persoonlijke zoek algoritmes? Lees verder…

Lees verder!

Mobiele Site? Stel jezelf eerst deze 7 vragen (paper)

Welke factoren zou u in overweging moeten nemen voor u een mobiele oplossing kiest? Hieronder kunt u een mini-paper downloaden met een aantal belangrijke vragen en antwoorden. Het bevat bovendien een uitgebreide benchmark van 12 mobiele oplossingen. Een aantal van deze oplossingen is speciaal ontwikkeld voor WordPress. Anderen zijn breder toepasbaar. De mobiele oplossingen zijn gebenchmarked op kosten, technologie en vele andere factoren. In het paper vindt u een rangschikking van een groot aantal belangrijke opties zoals: populaire plugins, Saas oplossingen, server based oplossingen, platforms om apps te bouwen en oplossingen om mobiele versies van uw site te maken. En nog veel meer. Lees verder…

Lees verder!

Slimme Social Media Marketing (2 Inspirerende Voorbeelden)

Twee bedrijven die social media gebruikers op creatieve wijze weten te bereiken zijn: Gilt.com en American Express. Om dit te bereiken zijn ze partnerships aangegaan met leidende social media platforms en hebben ze userdata gebruikt om op interessante nieuwe manieren kortingen aan te bieden aan intensieve gebruikers van social media. Wat is hun geheim?

Lees verder!

New IPad & Apple’s Post PC Strategie

Apple onthulde gisteren de nieuwste IPad. Dit is van belang omdat Apple de tablet markt (100+ concurrerende apparaten) domineert met een bijna onvoorstelbaar marktaandeel van 62% en verwacht wordt dat dit verder zal stijgen. Apple definieert zichzelf bovendien als een Post-PC organisatie en ziet de IPad als zijn vlaggenschip nog voor zijn andere Post-PC producten: IPhone, IPod, (en Apple TV). Volgens Apple komt zijn gehele Post-PC strategie in de IPad samen. In dit blog ga ik niet in op de vraag of de nieuwe IPad een grootse prestatie is of zelfs revolutionair (“resolutionary” noemt Apple het apparaat zelf). In plaats daarvan ga ik de gemaakte veranderingen benutten om een glimp op te vangen van de achterliggende strategie van Apple en hoe het zichzelf als Post-PC organisatie definieert door die veranderingen aan de IPad.

Lees verder!

5 Facebook Fanpage Design Tips

As many of you have experienced, Facebook has implemented it’s so called timeline design first on the personal profile and since this month also on fanpages.This means that in order to have an effective fanpage for your brand, service or community, you should design it in such a way that it uses the timeline to it’s advantage. Here are 5 design tips for your fanpage in the new layout. Read more…

Lees verder!