Free Social Media Monitoring Tools

Googling the term you’re after is just not enough. If you want to know where you stand in terms of brand awareness compared to the competition, you’d better have some tools to make it easier for you.Find some in depth search tools in this article. Multi-site trackers, tools to measure Twitter and Facebook activity as well as tools for bloggers. Learn more about them and try them yourself: they’re all free.

Lees verder!

Gevangen In Een Cocon? De Impact Van Social Search

Recent is een debat losgebarsten over de impact van zoek algoritmes die persoonlijke voorkeuren filteren op de zoekresultaten die verschillende individuen krijgen in schijnbaar universele zoekmachines zoals Google en Bing. Dit soort zoek algoritmes leert van ons online zoekgedrag en zal in de loop van de tijd de zoekresultaten steeds verder aanpassen aan onze voorkeuren zodat het geheel van de resultaten uiteindelijk per individu significant zal verschillen. Als alle zoekmachines dit zouden doen, zal volgens deze argumentatie, uiteindelijk ieder van ons gevangen zijn in een informatie-bubble die gedetermineerd is door hetgeen de algoritmes waarnemen als onze voorkeuren. Maar wat als we ook rekening houden met de effecten van social en local naast die van persoonlijke zoek algoritmes? Lees verder…

Lees verder!

Goed Slapen Nederland – Voorbeeld Case

Goed Slapen Nederland – Voorbeeldcase: ecommerce strategie voor retailers in slaapartikelen inclusief diverse responsive webwinkels met marketingintegratie. GSN is een merk in boxsprings en andere slaapartikelen. Lees alles over de online strategie die iMocial ontwikkelde om het merk en de dealers te ondersteunen.

Lees verder!

Hoe bereken ik ROI van SEA?

Wanneer je gaat investeren in SEA (zoekmachine advertenties), wil je natuurlijk wel graag weten wat je investering oplevert. Om dit vast te stellen bereken je de ROI (return on investment) voor je campagne.
De return on investment (ROI) is vrij eenvoudig te berekenen en helpt je de effectiviteit van je online advertentiecampagnes vast te stellen. Lees hier hoe je dat doet.

Lees verder!

Mobiele Site? Stel jezelf eerst deze 7 vragen (paper)

Welke factoren zou u in overweging moeten nemen voor u een mobiele oplossing kiest? Hieronder kunt u een mini-paper downloaden met een aantal belangrijke vragen en antwoorden. Het bevat bovendien een uitgebreide benchmark van 12 mobiele oplossingen. Een aantal van deze oplossingen is speciaal ontwikkeld voor WordPress. Anderen zijn breder toepasbaar. De mobiele oplossingen zijn gebenchmarked op kosten, technologie en vele andere factoren. In het paper vindt u een rangschikking van een groot aantal belangrijke opties zoals: populaire plugins, Saas oplossingen, server based oplossingen, platforms om apps te bouwen en oplossingen om mobiele versies van uw site te maken. En nog veel meer. Lees verder…

Lees verder!