Social Media Users: Types, Age, Gender, Country

Recent surveys by Forrester and ComScore can teach us interesting things about the usage and worldwide distribution of social media. Forrester has mapped age, country and gender across seven types of social media users they’ve defined. ComScore has mapped social media penetration in world wide markets. Find out more: what social media user type are you? What types are dominant in your market or demographic?

Lees verder!

2011: Jaar Van De Cloud

Recent bezocht ik de IDC Cloud Conferentie in Amsterdam om een overzicht te krijgen van een aantal belangrijke trends op het gebied van cloud computing en de impact op de enterprise IT omgeving. Wat is cloud computing? Wat voor gevolgen heeft het voor mijn organisatie, processen en producten? Wat hebben Amazon S3, Google Apps, Salesforce.com, Box.net, Microsoft 365, Sharepoint, Shopify en Linkedin gemeenschappelijk? Wat zijn Saas, Paas en Iaas? Multi-tenant server omgevingen? Virtualisatie? Waarom zou ik mij hiervoor moeten interesseren? Welke kansen en bedreigen zijn hierbij betrokken? In dit artikel vindt je een aantal antwoorden op deze en andere vragen…

Lees verder!

Gevangen In Een Cocon? De Impact Van Social Search

Recent is een debat losgebarsten over de impact van zoek algoritmes die persoonlijke voorkeuren filteren op de zoekresultaten die verschillende individuen krijgen in schijnbaar universele zoekmachines zoals Google en Bing. Dit soort zoek algoritmes leert van ons online zoekgedrag en zal in de loop van de tijd de zoekresultaten steeds verder aanpassen aan onze voorkeuren zodat het geheel van de resultaten uiteindelijk per individu significant zal verschillen. Als alle zoekmachines dit zouden doen, zal volgens deze argumentatie, uiteindelijk ieder van ons gevangen zijn in een informatie-bubble die gedetermineerd is door hetgeen de algoritmes waarnemen als onze voorkeuren. Maar wat als we ook rekening houden met de effecten van social en local naast die van persoonlijke zoek algoritmes? Lees verder…

Lees verder!

Slimme Social Media Marketing (2 Inspirerende Voorbeelden)

Twee bedrijven die social media gebruikers op creatieve wijze weten te bereiken zijn: Gilt.com en American Express. Om dit te bereiken zijn ze partnerships aangegaan met leidende social media platforms en hebben ze userdata gebruikt om op interessante nieuwe manieren kortingen aan te bieden aan intensieve gebruikers van social media. Wat is hun geheim?

Lees verder!

New IPad & Apple’s Post PC Strategie

Apple onthulde gisteren de nieuwste IPad. Dit is van belang omdat Apple de tablet markt (100+ concurrerende apparaten) domineert met een bijna onvoorstelbaar marktaandeel van 62% en verwacht wordt dat dit verder zal stijgen. Apple definieert zichzelf bovendien als een Post-PC organisatie en ziet de IPad als zijn vlaggenschip nog voor zijn andere Post-PC producten: IPhone, IPod, (en Apple TV). Volgens Apple komt zijn gehele Post-PC strategie in de IPad samen. In dit blog ga ik niet in op de vraag of de nieuwe IPad een grootse prestatie is of zelfs revolutionair (“resolutionary” noemt Apple het apparaat zelf). In plaats daarvan ga ik de gemaakte veranderingen benutten om een glimp op te vangen van de achterliggende strategie van Apple en hoe het zichzelf als Post-PC organisatie definieert door die veranderingen aan de IPad.

Lees verder!