5 Facebook Fanpage Design Tips

As many of you have experienced, Facebook has implemented it’s so called timeline design first on the personal profile and since this month also on fanpages.This means that in order to have an effective fanpage for your brand, service or community, you should design it in such a way that it uses the timeline to it’s advantage. Here are 5 design tips for your fanpage in the new layout. Read more…

Lees verder!

Combineer Meerdere Technologie Trends

Een van de manieren om product – en business development te benaderen is het volgen van technologische trends die de belofte van een nieuw te vormen markt in zich dragen zoals: Social Media, Groene Technologie, Tablet PC’s, Mobile Apps en “The Internet of Things”. Hoe integreer je die technologische trends…

Lees verder!

De 10+ Beste Gratis Twitter Analytics Tools

Wilt u serieus bezig gaan met Twitter als marketing tool? Wilt u meten hoeveel impact een onderwerp heeft op Twitter? Of bent u alleen nieuwsgierig naar uw eigen “performance” op Twitter of die van iemand anders? In dit blog vindt u de beste gratis services om topics, followers, retweets en nog veel meer te meten en te analyseren. Een aantal van deze services biedt u bovendien een aantal zeer bruikbare tools en widgets om te integreren in uw site of blog. Lees verder…

Lees verder!

Free Social Media Monitoring Tools

Googling the term you’re after is just not enough. If you want to know where you stand in terms of brand awareness compared to the competition, you’d better have some tools to make it easier for you.Find some in depth search tools in this article. Multi-site trackers, tools to measure Twitter and Facebook activity as well as tools for bloggers. Learn more about them and try them yourself: they’re all free.

Lees verder!

Gevangen In Een Cocon? De Impact Van Social Search

Recent is een debat losgebarsten over de impact van zoek algoritmes die persoonlijke voorkeuren filteren op de zoekresultaten die verschillende individuen krijgen in schijnbaar universele zoekmachines zoals Google en Bing. Dit soort zoek algoritmes leert van ons online zoekgedrag en zal in de loop van de tijd de zoekresultaten steeds verder aanpassen aan onze voorkeuren zodat het geheel van de resultaten uiteindelijk per individu significant zal verschillen. Als alle zoekmachines dit zouden doen, zal volgens deze argumentatie, uiteindelijk ieder van ons gevangen zijn in een informatie-bubble die gedetermineerd is door hetgeen de algoritmes waarnemen als onze voorkeuren. Maar wat als we ook rekening houden met de effecten van social en local naast die van persoonlijke zoek algoritmes? Lees verder…

Lees verder!